Konsult inom Förvaltningsstöd med fokus digitalisering och information
Har du ett stort intresse för fastighetsförvaltning, utveckling och digitala verktyg? Är du dessutom en person som alltid ser möjligheter och är duktig på att coacha andra? Då är detta något för dig - nu rekryterar vi på Svefa en konsult inom Förvaltningsrådgivning till kontoret i Stockholm. Här är vi fastighetsägarens högra hand inom både förvaltnings- och systemfrågor - en härlig mix av problemlösning och kundrelationer.
Det här jobbet är perfekt för dig som har kunskap inom fastighetsförvaltning i kombination med stort hjärta för informationsflöden och digitala verktyg. Vi ser gärna att du har erfarenhet från konsultbranschen sedan tidigare, men du kan lika gärna ha jobbat som förvaltare, projektledare, driftcontroller eller hyresadministratör och ha en vilja att ta nästa steg. Den här rollen passar dig med rätt mindset och en stark drivkraft att växa i branschen!
Det här erbjuder vi dig!
- Ständig utveckling: både i din yrkesroll men också som person (här tänker vi nytt och utmanas i varje uppdrag)
- Ett team i framkant inom sitt område med hög kompetens, som alltid strävar efter att hjälpas åt för att nå bästa möjliga resultat
- Kultur som präglas av engagemang och professionalism
- Samarbete inom teamet såväl som tvärfunktionellt i bolaget
Det här kommer du göra
Som konsult hos oss kommer du vara med och stötta, hjälpa och ge rådgivning till våra kunder inom fastighetsförvaltning. I uppdragen kliver vi in som projektledare eller bidrar med vår spetskompetens kring hur kunden kan optimera sin förvaltning och effektivisera verksamhet, det kan t ex handla om:
-
Utredning av organisation och arbetsformer: hur ser dagens processer ut? Hur kan teamet jobba mer effektivt? Vilka rutiner kan utvecklas och på vilket sätt?
-
Information: hur ser informationsflödet ut, var lagras informationen och hur kan vi göra detta mer relevant?
-
Digitalisering och IT-system: hur kan systemen förenklas? Hur nyttjar vi systemen på bästa sätt? Vilka system passar vår verksamhet?
Som du säkert har noterat handlar det här jobbet ofta om stora, omfattande frågeställningar där vi både hovrar ur ett helikopterperspektiv men också djupdyker i specifika frågeställningar - det som vi tycker är charmen med det här jobbet!
Våra uppdrag närmar vi oss tillsammans med kund på olika sätt, antingen genom att hålla i workshops, göra utredningar eller andra stödjande metoder. Genom att vara anpassningsbara, testa nytt och hålla oss uppdaterade inom vårt område hittar vi bästa möjliga lösningar för våra kunder. Vårt arbete bidrar också till att våra kunder uppnår sina hållbarhetsmål.
Mer om jobbet
Det är en stor variation av arbetsuppgifter i en givande mix av kunder, vi jobbar främst med kunder inom offentlig sektor men har också uppdrag hos privata fastighetsägare. Vi har alltid flera uppdrag parallellt och jobbar både i team och självständigt.
Vi har kontor centralt i Stockholm och du tillhör ett team på 9 personer, varav 6 utgår från Stockholm. Totalt är vi ca 100 personer har sin bas på Stockholmskontoret. Du kommer få en personlig mentor som följer dig under första tiden och säkerställer en bra start. Du har en närvarande chef och närvarande kollegor som involverar dig i spännande projekt.
Det här söker vi
För den här rollen vill vi rikta stort fokus på din drivkraft och dina personliga egenskaper. För att passa inom Förvaltningsrådgivning tror vi att du är en person som gillar att förändra saker till det bättre, är en framåt person och en initiativtagare som drivs av att skapa ordning och reda. Vi tror även att du är affärsmässig, kundorienterad och skicklig på att inge förtroende hos andra.
Formellt ser vi att du har:
-
en högskoleutbildning av något slag (civilingenjör, ekonomi, mäklare, fastighetsekonomi, IT, systemvetenskap eller annat relevant område)
-
jobbat inom fastighetsområdet där du har kommit i kontakt med verksamhetsfrågor, IT-system och informationshantering (kanske inom hyresadministration, förvaltning, projektledning, facility management, servicesektorn, mäkleri, fastighetssystem eller liknande)
-
ett intresse för digitalisering och IT
Är du intresserad?
Vad kul! Skicka in din ansökan i form av ett CV tillsammans med en motivationstext till varför du söker. Kontakta affärschef Henrik Engqvist på 010-603 87 39 eller henrik.engqvist@svefa.se eller HR-Specialist Julia Wengse på 010-603 87 42 eller julia.wengse@svefa.se om du har några frågor.
Vi arbetar med löpande urval och naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt. För slutkandidater applicerar vi personlighets- och begåvningstester i samarbete med AON. Vi genomför också bakgrundskontroll som en del av processen. Förfrågningar från rekryteringsföretag undanbedes.
Om Svefa
Svefa erbjuder spetskompetens och kvalificerad rådgivning inom analys, strategisk rådgivning, värdering, markåtkomst, samhällsbyggnad, fastighetsutveckling, Corporate Solutions, transaktioner och förvaltningsrådgivning. Bland Svefas uppdragsgivare finns allt från stora fastighetsbolag, investerare, byggbolag och banker till mindre lokala fastighetsaktörer och offentlig sektor som alla uppskattar vår kombination av fastighetskompetens och affärsintelligens.
Med närvaro i hela landet och med engagerade och kunniga medarbetare, baseras vår rådgivning på en omfattande kännedom om fastighetsmarknaden – lokalt, regionalt och globalt.