
Jessica Molén
Seniorkonsult – Förvaltningsrådgivning & UpphandlingMin roll på Svefa
Jag jobbar som upphandlingskonsult och avtalsexpert med inriktning på avtal för fastighetsförvaltning och service (Aff). Jobbar främst med att skapa avtalsunderlag för större upphandlingar avseende fastighetsteknisk drift, tillsyn och skötsel utemiljö, större kostentreprenader och FM. I arbetet ingår även en hel del upphandlingsarbete med LOU som viktigt regelverk.
Min bakgrund
Jag är Civilingenjör inom Lantmäteri, fastighetsekonomi. I Svefa-koncernen har jag jobbat sen 2011, med ett avbrott på nästan två år, då jag arbetade med att ansvara för inköpskategorin bygg på ett stort statligt bolag. Innan Svefa kommer jag från entreprenörssidan, främst avseende fastighetsskötsel. Har även jobbat som småhusmäklare.
Det bästa med mitt arbete
Jag tycker om att kunna bidra med en unik kompetens som gör skillnad. Att kunna leverera såväl tydliga som komplexa avtal med en affärsmässig grund är oerhört viktigt och det finns ett stort behov av den strategiska överblicken. Affärsområdet Förvaltningsrådgivning & upphandling som helhet har en bredd och en samlad kompetens som utgör ett stort värde för våra kunder, och det bidrar även till en oerhört stark intern sammanhållning och personlig utveckling. Den dynamiken är en kraft som ger energi på sätt som inte går att beskriva.
Min beskrivning av Svefa som arbetsgivare
För mig är Svefa hjärta och kvalitet. Här ger man medarbetarna egna vingar och möjligheter att arbeta på nivåer som passar var och en. Personliga mål sätts efter den individuella potentialen och förväntningarna är tydliga.